Edukacja

• 22 marca 2017
  • wyświetleń: 3750

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 pozdrawiają z Portugalii

Jak sami mówią "tęsknota za domem im nie doskwiera", są szczęśliwi, uczą się pilnie. Jedyne co przychodzi im do głowy, by w pełni oddać, to, co czują są słowa: trwaj chwilo, jakże jesteś piękna!

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie pozdrawiają z Portugalii - 03.2017 · fot. PZS 2

Relacja uczniów klasy 3 technikum hotelarskiego oraz technikum obsługi ruchu turystycznego, którzy odbywają 4-tygodniowy staż zagraniczny w ramach projektu: "Aktywni zdobywają doświadczenie", finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Projekt wart jest ponad 846 tysięcy złotych.

Nasza 14-osobowa grupa, która zostały zakwalifikowana w trybie rekrutacji, rozpoczęła praktyki 5 marca. Pierwszego dnia zostaliśmy podzieleni na pary. Każda para została przedstawiona w firmie, w której miała odbywać się praktyka trwająca cały miesiąc:

Kto i gdzie?

Natalia i Wojtek odbywają praktyki w punkcie informacji turystycznej Turismo w Esposende; Edyta i Dawid odbywają praktyki w muzeum archeologicznym Castro de S. Lourenco w Esposende; Agata i Martyna W. odbywają praktyki w punkcie organizacji imprez turystycznych w Povoa de Varzim; Sandra i Klaudia odbywają praktyki w punkcie informacji turystycznej w Povoa de Varzim; Wiktoria i Roksana odbywają praktyki w muzeum miejskim w Povoa de Varzim; Aurelia i Magda odbywają praktyki w hotelu Torre Mar; Martyna Ch. i Ania odbywają praktyki w hotelu Avenida.

Co robimy?

Dziewczyny pracujące w hotelu Torre Mar z powodu słabego ruchu turystycznego zostały przyłączone do dziewczyn z hotelu Avenida i pracują razem. Wszyscy jesteśmy zadowoleni z przebiegu praktyk. Mamy możliwość praktycznego wykorzystania zdobywanych w szkole umiejętności w wybranych przez nas kierunkach kształcenia.

Przebywając w turystycznych miejscowościach, poznajemy wszystkie aspekty pracy, którą w przyszłości będziemy wykonywać. Staramy się jak najlepiej wypełniać powierzone obowiązki, pochwały ze strony kierownictwa umacniają nas w przekonaniu, że dobrze sobie radzimy. Dzięki praktykom nieustannie szlifujemy umiejętność posługiwania się językiem angielskim, staramy się też wykorzystać znajomość portugalskiego.

Poza pracą...

Oprócz praktyk poznajemy też miejsca i kulturę w Portugalii. W tym celu zostały dla nas zorganizowane wycieczki. W pierwsza sobotę naszego stażu byliśmy w Viana de Castelo i Ponte de Lima. Mimo deszczu widoki były świetne.

19 marca, czyli w niedzielę, byliśmy w jednym z największych miast Portugalii - Porto. Tym razem pogoda bardziej dopisała, mimo chłodnego wiatru nie padało, a czasem nawet wyjrzało zza chmur słońce. Podziwialiśmy niesamowite krajobrazy. Odbyliśmy rejs statkiem i odwiedziliśmy winiarnie, gdzie mieliśmy okazję spróbować portugalskiego wina.

Lajkujcie!

Zdjęcia można zobaczyć na naszej stronie facebookowej, gdzie na bieżąco umieszczamy fotki. Zachęcamy gorąco do ich oglądania: https://www.facebook.com/Aktywni-zdobywaj%C4%85-do%C5%9Bwiadczenie-Grupa-Portugalska-395804760771856/?ref=ts&fref=ts

Będziemy tęsknić.

Po dwóch tygodniach praktyk możemy śmiało stwierdzić, że praktyki spełniły nasze oczekiwania. Miejscowość Povoa de Varzim dla nas - mieszkających z daleka od morza - naprawdę niesamowita. Położenie naszego hotelu w niedalekiej odległości od oceanu sprawia, że na plaży spędzamy każdą wolną chwilę.

Stołujemy się w restauracji Tasca de Maria. Jedzenie, jak i obsługa, bardzo nam odpowiadają. Podczas przygotowania posiłków sugerują się naszymi upodobaniami kulinarnymi, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Jesteśmy pod wrażeniem spotkań z ludźmi - wszyscy są tutaj bardzo sympatyczni, otwarci i pomocni. Zawiązaliśmy już kilka nowych znajomości.

Chcielibyśmy, aby czas tutaj płynął jak najwolniej, a najlepiej gdybyśmy tutaj mogli zostać. Tęsknota za domem i bliskimi nam nie doskwiera - tyle tutaj się dzieje. Wiemy, że - niestety - już niedługo czas praktyk się skończy, ale z pewnością będziemy bardzo miło wspominać chwile spędzone w Portugalii.

Pozdrawiamy. Turyści i hotelarze z klasy 3hot. Do zobaczenia za 2 tygodnie!

PZS nr 2 w Pszczynie

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "PZS nr 2" podaj